A changing week: Monday 26-09 till Monday 03-10 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu A changing week: Monday 26-09 till Monday 03-10 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu

A changing week: Monday 26-09 till Monday 03-10

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

10 Oktober 2011 | Australië, Sydney

2e gedeelte in het Nederlands:

Hello all,

A small up-date: as you know our situation in the end of last month changed to a bit more secure. Here I will tell you how we lived that week.
On Monday the 26th of September Fede went on her first tour for her work. This tour was cancelled, because of the unstable weather conditions. As far as she did the tour she liked it.
On Wednesday the 28th we had our 4 years anniversary and for this reason we planned to go to the Italian restaurant Libiamo. Unfortunately this was closed, but it gave me the chance to surprise Fede and so I did. I ordered a table with live music for us at the Spanish restaurant Terazzas and we had a fantastic memory.
On Thursday, 5 days before we had our flight back to Europe, we finally finalized the visa application and so I will go on a bridging visa when my whv will expire. This will give us the chance to stay in Australia until my visa will get approved. Than when it is approved we can stay in the country for four years. That evening we went out with Fede’s colleagues for a drink and we met up with Marjo. Had a chat with her and then we went home.
On Friday we had a dinner at the Winery in Surry Hills to meet up with a friend of ours who is living in the states at the moment. She had to come back to Australia, because otherwise she couldn’t expand her visa. Anyway it was nice to see Jessica again.
On Saturday we went on a tour to the Hunter Valley. This was Federica who gave me a surprise tour to this place. We have played with Kangaroos and we had some nice cheese, chocolate and wine tasting; Great day!
On Sunday we had a beer with a new friend of ours. This guy met Fede at her work and Fede told him to stay in contact.
On Monday, the day that we had our flight back to Europe, we went to Darling Harbour for the Latin fair. We danced and met up with Marjo and Amber. Nice day and with that we ended it.
Now Fede is continuing her training and on Tuesday the 11th she is going to start in a new store on Westfield. Me with HOST, I am continuing my marketing project and on Tuesday I’ll have two meetings and a meeting with the electrician. I became busy…


Hallo iedereen,

Een kleine update: zoals jullie weten in onze situatie in het einde van September behoorlijk verandert en is nu meer stabile. Hier leg ik uit hoe ik deze week beleefd heb.
Maandag 26 september heeft Fede haar eerste tour voor haar werk gemaakt. De tour was afgelast vanwege het onstabiele weer. Ze heeft de helft van de tour gedaan en vond dit leuk.
Woensdag de 28ste hebben we onze 4 jarig jubileum gevierd en wij hadden gepland om naar het Italiaanse restaurant Libiamo te gaan. Helaas was deze dicht, maar het gaf mij de mogelijkheid Fede te verrassen en dit heb ik dus ook gedaan. Ik had een tavel geboekt met live muziek speciaal voor ons in het Spaanse restaurant Terazzas en dit was een fantastische herinnering.
Op Donderdag, 5 dagen voordat wij onze vlucht naar Europa hadden, hadden we uiteindelijk mijn visum aanvraag geregeld en ik zal dus een bridging visum krijgen zodra mijn whv verloopt. Dit geeft mij de mogelijkheid om in Australie te blijven totdat mijn visum goedgekeurd wordt. Zodra het goedgekeurd wordt kunnen wij in Australie blijven voor 4 jaar. Die avond zijn we met Fede’s collega’s uitgegaan voor een drankje en hebben we Marjo ontmoed. Even een babbeltje met haar gemaakt en toen naar huis.
Vrijdag hebben we gegeten in de Winery in Surry Hills om met een vriend van ons een hapje te eten, die momenteel in de states woont. Ze moest terug naar Australie komen, omdat ze anders haar visum niet kon verlengen. Hoe dan ook, het was leuk om Jessica weer eens te zien.
Zaterdag hebben we een tour naar Hunter Valley gedaan. Federica had deze tour aan mij cadeau gegeven. We hebben hier met Kangaroos gespeeld en we hadden kaas, chocolade en wijn geproefd: Great day!
Zondag hebben we een biertje gepakt met een nieuwe vriend van ons. Deze gast heeft Fede ontmoed op haar werk en Fede zij tegen hem om in contact te blijven.
Maandag, de dag dat we onze vlucht terug naar Europa hadden, zijn we naar Darling Harbour gegaan voor de Latin Fair. We hebben gedanst en Marjo en Amber hadden zich later bij ons toegevoegd. Leuke dag en hiermee hebben we het afgesloten.
Fede is nu haar training aan het voltooien en Dinsdag de 11de zal ze in haar nieuwe winkel beginnen in het winkelcentrum Westfield. Ik in HOST zal verder gaan met mijn marketing project en dinsdag heb ik twee afspraken met mogelijke klaten en met onze electrician. Ik heb weer een hoop te doen…


  • 10 Oktober 2011 - 12:47

    Kelly:

    Hoi Woutje & Fede,

    Wat goed om weer te horen dat alles meer stabiel is :)!! Gelukkig is je tijdelijke visum goedgekeurd, hopelijk valt alles snel op zijn plek!!

    Als je nog creatieve ideeen nodig hebt voor je marketingproject dan hoor ik het wel van je :P.

    Wens Fede in ieder geval heel veel plezier morgen met de opening van haar winkel!! (Wat voor winkel is dit?? Heb ik denk ik even gemist)

    Ik ben hard op zoek naar een baan. Dit valt echter niet mee :( Wordt continue afgewezen en zelfs voor een schoonmaakbaan wordt ik afgewezen omdat ik "te slim" ben. Dus dat is wel erg balen. Hopelijk heb ik snel een baan en kan ik jullie kant een keer opkomen. Is echt alweer te lang geleden.

    Heel veel liefs en een dikke knuffel uit het koude NL!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Hier kan je al mij belevingen zien in verweggiestan!

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 87221

Voorgaande reizen:

03 September 2007 - 03 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: