weekend to Blue Mountains and Palm Beach! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu weekend to Blue Mountains and Palm Beach! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu

weekend to Blue Mountains and Palm Beach!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

19 September 2011 | Australië, Sydney

2de gedeelte in het Nederlands:

This weekend Federica and I had a fantastic weekend. We decided to enjoy Australia together now that we are still able to. We have no idea what the future will bring us and so we rented a car and we went touring across NSW.
This weekend was the perfect weekend to do these trips: sunny and dry, both free and money on our account. Who knows when this will happen again and who knows if next month we will still be here? For this reason on Saturday we went to do some bosh walks to the Blue Mountains and on Sunday we went to Palm Beach. Very nice weekend!
Federica started to work at the travel agency today and also I am back in the office. She will have a lot of free tours, she will have to do and I finished all the paper work for our visa and now it’s up to HOST to fill out the paperwork. The immigration agent hopes to launch the application by the 26th. This would be perfect, so Fede and I can be relaxed on changing the flights and getting a bridging visa. A bridging visa gives us the right to stay and work in Australia until, the immigration office gives approval for us to stay or not.

Nederlands gedeelte:

Dit weekend hebben Federica en ik een fantastisch weekend gehad. We hadden besloten om nu het nog kan van Australie te gaan genieten. We hebben geen idee wat de toekomst ons mag brengen en om dit feit hebben we dus een auto gehuurd en zijn we gaan touren in NSW.
Dit weekend was het perfecte weekend voor deze tours: zonnig en droog, beide waren we vrij en we hadden geld op onze rekening. Wie weet wanneer dit weer zal gebeuren en wie weet of we volgende maand nog wel hier zullen zijn? Om deze reden zijn we zaterdag naar de Blue Mountains gegaan en hebben we een paar wandelingen gemaakt en zondag waren we naar Palm Beach geweest. Erg leuk weekend!
Federica is vandaag begonnen in haar nieuwe baan en ook ik ben nu terug op kantoor. Zij heeft een hele hoop gratis trips, die ze moet doen en ik heb vandaag ons gedeelte van het papierwerk voor onze visum volbracht en nu is het aan HOST om de rest in te vullen en op te sturen. De immigratie agent hoopt de aanvraag te lanceren voor 26 september. Dit zou perfect zijn, omdat op deze manier Fede en ik rustig kunnen zijn met onze beslissing de vlucht te nemen of niet en het recht hebben op een brugvisum. Een brugvisum geeft ons het recht om in Australie te blijven en te werken totdat het immigratie bureau beslist of wij mogen blijven of niet.

• 19 September 2011 - 08:09

Hans:

Good that you enjoyed your week-end and made the best of it.

With the visum you never know.
    I have seen all that paperwork and I hope it will be filled in consitently, otherwiese you can have a change on a rejection.