A YEAR DOWN UNDER! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu A YEAR DOWN UNDER! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu

A YEAR DOWN UNDER!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

16 Oktober 2011 | Australië, Sydney

2nd part in English:

Zoals jullie weten, zijn FEde en ik een jaar terug naar Australie gekomen voor een werk ervaring en wellicht als de optie voor komt om langer te blijven. Fede had meteen een vaste baan voor 6 maanden in een hotel gevonden en ik begon mijn job hoping.... 1 week hier een maand daar, een andere maand weer ergens anders, twee banen tegelijk omdat ik bang was mijn banen te verliezen. Op deze manier had ik wat op te vangen. Onze financiele situatie ging om deze reden goed, slecht, goed, slecht.... je kent het wel.
Toen in december ik bij Fede der werk uitgenodigd was voor een kerst borrel, is voor ons het omslag punt gekomen. Ik kwam in gesprek met haar baas en hij hoorde zo mijn situatie aan en vroeg wat van mijn achtergrond situatie als waar ik vandaan kom, gestudeerd hebt enz. Een paar weken later komt hij naar mij toe en zegt hij: Ik kan je helaas geen werk aanbieden, maar mijn broer wilt een dochteronderneming van zijn bedrijf open hier in Sydney en hij heeft iemand nodig, die dit project kan leiden, gezien het feit hij niet altijd in Sydney kan zijn. Uiteraard dacht ik, dat dit een droom was. Ik met zo weinig ervaring.... en inderdaad, Gavan, had daarna voor maanden niks meer van zich laten horen. Ik was toen in februari met mijn 6de baan in een half jaar begonnen en werkte op dat moment in een call centre en in een Italiaans restaurant. Toen beide mij weinig vastigheid gaven, gaf ik het op en dacht: "wat heb ik te verliezen" en heb Gavan gebeld. Binnen een week was ik aangenomen als project manager van HOST en in twee weken zat ik in Perth, de andere kant van Australie, voor mijn slecht georganiseerde training. Eenmaal terug heb ik in me eentje de organisatie op mij genomen en in mei het bedrijf officieel geopend. Vanwege gebrek aan tijd en ervaring was dit echt een ramp en zag mijn toekomst er binnen dit bedrijf slecht uit. Gavan was niet tevreden met mij resultaat op dat moment en het leek erop, dat ik mijn contract kon afmaken en weg moest gaan. Ik ben bij het bedrijf gebleven, heb mijn best gedaan en op het laatste moment heb ik Gavan ervan kunnen overtuigen om mij te sponsoren en dus een werkvergunning te geven. Ik ben nu in afwachting op dit visum. Op het moment doe ik een marketing project voor Sydney en in januari ga ik een algemeen project starten, waarin ik de telecommunicatie en de Point of Sales Software moet upgraden. Zoals je ziet, lijkt de droom werkelijkheid geworden te zijn en ben ik mijn carriere begonnen in een rol, die ik in Nederland nooit zou kunnen krijgen en een baan die heel erg afwisselend is. Houd het allemaal leuk! Fede is op het moment aan het werk in een travel agency. Ze heeft het hier hartstikke naar der zin en leert ook gigantisch veel. Ook voor haar is dus het moment gekomen. In januari moeten wij wellicht naar Perth voor mijn baan en wij hopen, dat ook Fede een realocation kan maken binnen haar bedrijf. Ook haar bedrijf heeft een ondernemenin in Perth. Zou geweldig zijn....
Daarnaast zijn wij hartstikke blij, hier te blijven. Wij verwachten, dat 2011-2012 een veel beter seizoen zal zijn, dan het afgelopen. Wij hebben beiden een baan, zijn geintegreerd, hebben heel veel vrienden van over de wereld, die onze kant opkomen. Marjo uit America, is al aangekomen en volgende week komt Raphael aan. In afwachting zijn nog Oscar uit Mexico en Lorenzo uit Italie! Gigantisch gewoon….

English part:

As you know, Fede and I went to Australia a year ago for a work experience and maybe if there would be the option to stay for a longer period. Fede found a fixed job for 6 month right away in a hotel and I started my job hoping….. 1 week here, 1 month there, one month somewhere else again, two jobs at the same time, because I was afraid to lose them. In this way I had a net to cover myself. Our financial situation was because of this good, bad, good, bad …. You know how it goes.
When I was invited by Fede’s job for a Christmas drink we had our turning point. I started to speak with the owner of the hotel and when he heard my situation he started to ask about my background. A few weeks later he approaches me and he said the following: “I can’t unfortunately offer you a job, but my brother would like to open up a branch in Sydney and he needs someone who can lead this project, since he cannot stay in Sydney all the time. Of course I was thinking that this was a dream. Me with so little experience…. And indeed, Gavan did not approach me anymore after that. I started at that point in February my 6th job in 6 month time and was working in a call centre and an Italian restaurant at that time. When neither one of them was giving me a lot of hours, I gave it up. I thought I had nothing to lose and so I called Gavan. Within a week I was hired as a project manager of HOST and within two weeks I was in Perth, the other side of the country for my bad organised training. Once I came back I took the whole organisation on my own and opened up the branch officially in May. Because of lack of experience and time I didn’t do such a good job and it was a real disaster and so my future within HOST became unstable. Gavan was not happy with my results and it seemed like I could finish my contract and go. I stayed with the company, I did my best and at the last moment I managed to convince Gavan to sponsor me and so to give me a work permit. At present I am waiting for this visa. I am doing a marketing project for Sydney at the moment and from January I will start a general project, in which I will need to upgrade the POS software and the telecommunication of the company. As you can see, it looks like a dream that came true and so I started my career with a role that I would never get in the Netherlands and with a job that is very divers. This keeps it all very interesting! Fede is working in a travel agency at the moment. She is enjoying it a lot and she is learning even more. Also for her the moment has come. In January we might need to go to Perth for my work and we hope, that also Fede can be reallocated within her company’s organisation. Her company has a branch in Perth as well. It would be fantastic….
Next to all this we are very happy to stay here. We expect 2011-2012 to be much better than the previous season. We are both having a job, we are both integrated, we have a lot of friends from all over the world, that are coming this way. Marjo from the States is already here and next week Raphael is coming as well. Next to them we are waiting for Oscar from Mexico and Lorenzo from Italy!
In one word: Gigantic!


  • 16 Oktober 2011 - 05:19

    Hans:

    Fede, Wouter,

    Success!

  • 16 Oktober 2011 - 10:12

    MA:

    Tja Fede en Wout, jullie hebben er al een jaar op zitten daarin down under wat gaat de tijd snel en wat is er veel gebeurd in dat jaar. we wensen jullie succes voor het komende jaaren heel veel mooie ervaringen. kus en groet mama

  • 16 Oktober 2011 - 10:59

    Andries En Belinda:

    Hoi Wouter en Fede,
    goed te lezen, dat het jullie goed gaat.We wensen jullie het beste daar in dat verre Australie en wellicht tot ziens in het mooie nederland

  • 23 Oktober 2011 - 14:55

    Marga Peters:

    Hallo Wouter,
    Een jaar alweer in Australië. Jullie hebben meer beleefd in dat ene jaar dan wij misschien in een heel mensenleven. Wij vinden het knap dat het allemaal lukt. Het komt natuurlijk niet vanzelf aanwaaien. Je hebt laten zien wat je kan. Een mooie leerschool.
    Voor jou en Fede heel veel succes in dat toch wel "verre"land. In je berichten blijf je positief en met zo'n instelling red je het meestal wel.
    Een lieve groet van Fredie en Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Hier kan je al mij belevingen zien in verweggiestan!

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 87212

Voorgaande reizen:

03 September 2007 - 03 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: