Een week vakantie in Port Douglas! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu Een week vakantie in Port Douglas! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu

Een week vakantie in Port Douglas!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

19 Augustus 2011 | Australië, Port Douglas

2nd part in English:

Fede en ik vonden allebei dat wij wel een paar weekjes vakantie verdiend hadden. Om deze reden zijn wij op vakantie naar Port Douglas om volgende week vervolgd te worden in Cairns.
Onze heenreis vond plaats op zaterdag 13 augustus. Het leek er even op, dat we geen taxi te pakken konden krijgen en dus te laat zouden komen voor onze vlucht. Op het laatste moment gooide ik mij bijna letterlijk voor de taxi en waren we nog maar net op tijd voor onze vlucht. Deze was 30 minuten vertraagd en konden we dus ook nog heel effe snel wat eten. Eenmaal in het vliegtuig deed de piloot de rest voor ons. Aangekomen in Cairns stond onze chauffeur al op ons te wachten. Vanwege de vertraagde vlucht kwamen we rond 9 uur aan in ons resort. Hier bleek dus alles al dicht te zijn en moesten we het doen met toetje in het restaurant, wat uiteraard niet genoeg was. We hadden een Italiaans gezin nodig om ons wat brood te geven.
Zondag hadden we geprobeerd wat ontbijt te laten bezorgen van de supermarkt. Zij zeiden, dat ze bezorgen, maar dan moet je wel eerst zelf naar de supermarkt komen. Ja, dat heeft dus weinig nut! Wij dus maar naar de "GROTE STAD". De stad van Port Douglas, welke een straat groot is en je binnen 2 minuten weer uit bent is heerlijk relaxed. Wij hebben hier ons ontbijt op met een lekkere capuccino. Hierna zijn we naar de markt gegaan. Dit was een leuk marktje en er was een stand met natuurlijke shampoo's en uiteraard heeft Fede hier uitgebreid gebruikt van gemaakt. Ook was er een coconots stand waar ik uitgebreid van gebruikt heb gemaakt. Zij maakte de coconots voor je open en klaar om te drinken en op te eten. Eenmaal terug bij het resort zijn we naar het zwembad gegaan om de dag af te sluiten met avondeten, een planning maken voor onze vakantie en het kijken van een dvd'tje.
Maandag hebben we een lekker ontbijtje op met brood en nutella, melk en zelfgemaakt cappuccino! Hierna naar het strand, thuis geluncht, de middag bij het zwembad en de dag thuis rustig afgesloten.
Dinsdag waren we na een relaxt ontbijtje gaan shoppen in de haven van Port Douglas en zijn we na een koppie koffie aan boort van de "Lady Douglas" gegaan. Hier hebben we onder het genot van een happje en een drankje (champagne) mogen genieten van een mooie tour over de rivier en hebben we krokodillen en andere wilde dieren gezien rond deze rivier. Deze bijzondere dag met een unieke ervaring hebben we romantisch afgesloten met een barbeque bij het zwembad van het resort. Was heel mooi en lekker visje gegeten.
Woensdag hebben we van een fantastische middag aan het strand genoten. Warm, geen wind, geen wolkje aan de lucht en het water was ook nog eens lekker. In de avond hadden we thuis een lekkere maaltijd op en daarna de welbekende "grote stad" in. Hier hebben we een culturele kikkerrace gezien. Men kon hier voor geld meedoen en wedden dat hun kikker won. Na deze race zijn we ergens anders wat gaan drinken, vol afzien hoe slecht ze deze beesten behandelde. Na het drankje hebben we thuis een filmpje gekeken.
Donderdag was na een relaxte ochtend het strand weer aan de beurt. Was weer fantastisch en het water was weer lekker. Het verschil tussen de luchttemperatuur en het water was nihil. Deze dag hadden we thuis op een relaxte manier afgesloten.
Vandaag hadden we thuis ontbeten en geluncht. We waren voor 3 uur nog niet de deur uitgeweest. Zijn toen naar het zwembad geweest. Hier was het water kouder dan dat van de zee. Na het avondeten hebben we net de koffers gepakt en het appartement opgeruimd. Klaar voor de reis via een omweg naar Palm Cove Beach om dan in de avond naar Cairns te gaan. Wij hebben besloten om via de outback richting Cairns te gaan met een tussen stop bij Palm Cove Beach, omdat we in Port Douglas nog niet genoeg het strand hadden gezien...
Ik zal proberen volgende week zondag wanneer ik thuis ben een berichtje van Cairns te plaatsen. Uiteraard ben ik dan weer terug in het gestreste Sydney en kan ik dus niks beloven. Ik kan alleen beloven, dat een verhaaltje er zeker aan komt...

English part:

Fede and I were agreeing that we deserved a holliday of a few weeks. For this reason we went on vacation to Port Douglas and next week we will go to Cairns.
Our trip started on Saturday the 13th of August. He seemed like we were not able to find a taxi and so that we were going to miss our flight. On the last moment I almost letterly threw me infront of a taxi and so we just arrived on time for our flight. Than our flight was also 30 minutes delayed and so we had time to have a bit for lunchg very quickly. Once in the plane the pilot did the rest for us. Arrived in Cairns our driver was already waiting for us. Because the flight was delayed, we arrived around 9 o'clock at our resort. Here everything was already closed. The only thing we were able to order in the restaurant was desert. Of course this wasn't enough. We needed an Italian family to give us a bit of bread.
Sunday we tried to had some breakfast delivered from the supermarket. They said, that they did delivery, but you had to go to the supermarket yourself to do the shopping. Of course than your service is useless! So then we went to the "BIG CITY". The city of Port Douglas, Which is one street big and you go through it in two minutes, is very relaxed. We had breakfast here with a nice capuccino. After this we went to the market. This was a very nice little market with a stand where they were selling natural champoos and Fede used it very gracefully. There was also a stand where they were selling coconots and here I was very gracefull. They opened the coconots in front of you and prepared it for you to drink it and eat it. Once we came back at the resort we went to the pool and finished the day with a nice dinner, we made the planning for our vacation and we saw a dvd.
Monday we had a nice breakfast with bread and nutella, milk and a homemade cappuccino! After this we went to the beach, had lunch at home, in the afternoon we went to the pool and we finished the day nice and relaxed at home.
Tuesday we went to shop in the port of Douglas after a nice and relaxed breakfast and after a coffee we went on board of the "Lady Douglas". Here we enjoyed a nice tour over a river and we saw crocodills and other wild animals around this river. On this tour we had a champagne and some snacks with their compliments. This special day with this unique experience we finished with a romantic barbeque at the swimming pool of the resort. This was very beautiful and we had a nice fish.
Wednesday we had a fantastic afternoon at the beach. Warm, no wind, a blue sky and also the water was very nice. In the evening we had a nice dinner at home and after we went into the well known "big city". Here we saw a cultural frog race. Men could join this game for money and bet that their frog would win. After this race we went to have a drink somewhere else, discussed by how they were treating these animals. After this drink we went home and saw a movie.
Thursday was a relaxed morning and after we went to the beach again. Again fantastic and the water was nice again. The difference between the air temperature and the water was like nothing. The difference between the air temperature and that of the water was almost nothing. We closed this day at home nice and relaxed.
Today we had both breakfast and lunch at home. We didn't leave the house before 3 o'clock. After we went to the swimming pool. The water of the pool was colder than that one of teh sea. After dinner we packed our suitcases and we put in order the appartment. Now we are ready for our trip via the outback to Palm Cove beach. In the late evening we will go back to Cairns. We decided to go via the outback to Cairns with a stop at Palm Cove Beach, because we didn't see the beach enough in Port Douglas....
I will try to put my next story on Sunday when we are back at home about Cairns. Of course I will be back in the stressy life of Sydney and so I cannot promise anything. I will promise that there will be a storey about Cairns...

• 19 Augustus 2011 - 16:03

Ma:

nou ik hoor het al jullie hebben genoten van een weekje dat leuk en relaxed was, mooi verslag we zijn weer helemaal op de hoogte, en kijk uit naar de belevenissen van de volgende week in Cairns. jullie hebben het verdiend.

• 19 Augustus 2011 - 17:32

OPA:

hallo jonge lui ,nou ja dat noem ik vakantie lekker niets doen wil zo met je ruilen gr oma