Weekend naar het zuiden 23 en 24 juli - Reisverslag uit Kiama, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu Weekend naar het zuiden 23 en 24 juli - Reisverslag uit Kiama, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu

Weekend naar het zuiden 23 en 24 juli

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

30 Juli 2011 | Australië, Kiama

2nd part in English:

Op het moment neemt de druk bij ons behoorlijk af. Om dit te vieren zijn Fede en ik afgelopen weekend naar Kiama geweest. Dit is een oud arbeidersdorpje, bekend om zijn blow hole. Wij kwamen zaterdag middag aan en hebben deze blow hole bekeken om dan boodschappen te doen en een lekker dinneetje voor onszelf klaar te maken.
De volgende ochtend een lekker ontbijtje op van het hotel, naar de blow hole toe om deze nogmaals overdag te bekeken. Eenmaal hier zijn we ook een museum ingegaan. Dit was een klein huisje, waar een van de werkers toen der tijd gewoond had. Was leuk om te zien en het deed mij goed om zoveel vrijwilligers werk te zien. Iets wat je in Sydney met moeite voor kan stellen.
Daarna lekker geluncht in een Italiaans restaurant en daarna richting het strand iets wat ten noorden van Kiama. Hier wat rondgewandeld en wat foto's gemaakt en toen weer terug. Deze maandag was als elke andere....

In twee weken gaan Fede en ik het echt op een goede manier doen. EEN VAKANTIE VAN TWEE WEKEN IN PORT DOUGLAS EN CAIRNS! Wij hebben er zeker zin in. Eenmaal terug zal ik mijn avondturen weer posten.

English Part:

At the moment the presure is decreasing quite a bit. Fede and I went for a weekend to Kiama to celebrate this. Kiama is an old town for workers and is known for his blow hole. We arrived on Saturday afternoon and went to see this blow hole. Than we went to do some shopping and to prepare a nice dinner for the two of us.
The next morning we had a very nice breakfast from the hotel, we went to the blow hole again to see it again during the day. While we were there we also entered a museum. This was a small house of one of the workers who used to live there. It was nice to see that and the amount of volenteers. That is something, that with a lot of difficulty you can only immagine in Sydney.
After that we had a nice lunch In an Italian restaurant and after that we went to the beach a bit further north than Kiama. We walked around a bit, made a few pictures and than we had to go back. This Monday was as any other....

In two weeks Fede and I will do it properly. A VACATION OF TWO WEEKS IN PORT DOUGLAS AND CAIRNS! We are really looking forward to that. Once we're back I'll post my adventures!