Christmas, Nye and translocation to Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu Christmas, Nye and translocation to Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Jellema - WaarBenJij.nu

Christmas, Nye and translocation to Perth

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

08 Februari 2012 | Australië, Sydney

2de gedeelte in het Nederlands

Hello all,

It has been a while and really a lot has happened. After I got sponsored my employer has asked Fede and I if we wanted to go to work for head office in Perth. Between that time and now really a lot of changes happened.

Around the Christmas period I had my parent over and we tried to do a lot of nice things with them. We also had to meet up with a lot of friends to greet them before we would go to Perth. We had a bbq with Andrea and Valentina, we had dinners with Lorenzo and Irene and with Karina who also brought us to the airport on our day of departure. We had great times with Marjo and NYE we spend with my parents at Chris’ place, a new friend of ours via Marjo…. Long story. On new year’s day we met up with Raphael who was passing through Sydney from North to South.
After saying goodbye to everybody our translocation (after finding the time to prepare in a very professional way) began. We went to Perth. My employer gave us one week to stay in his hotel and in that week we managed to find a house, car, and a lot of other stuff. We integrated really fast. Fede also found a job already and we took some kittens to keep us company. And the best of it all is we have our first friends who come to visit us! Raphael en Nicoline should arrive any minute now. Raphael is a good old friend of mine that I’ve known since primary school.

They will stay with us for 5 nights :) it should be a nice long weekend with them!

Besides that: PERTH IS GREAT TO US!

Nederlandse gedeelte:
Hoi iedereen,
Het is alweer een hele tijd geleden en er is behoorlijk wat gebeurd. Nadat ik gesponsord was heeft mijn werkgever ons gevraagd of wij naar Perth wilde komen om voor het moederbedrijf in Perth te gaan werken. In de tussentijd is er echt een hoop veranderd.
Tijdens de kerst periode waren mijn ouders bij mij op bezoek en hebben wij heel veel gezellige dingen met ze gedaan. We hebben ook behoorlijk wat vrienden gedag kunnen zeggen voordat we naar Perth konden gaan. We hebben gebarbequed met Andra en Valentina, dinners met Lorenzo en Irene en eentje met Karina, die ons ook zomaar naar het vliegveld had gebracht op onze vertrekdatum. We hebben een geweldige tijd met Marjo gehad en oud-op-nieuw hebben we met mijn ouders bij Chris doorgebracht. Een nieuwe vriend van ons via Marjo…. Lang verhaal. Op nieuwjaars dag hebben we Raphael getroffen, die op doorreis was van Noord naar Zuid.
Na iedereen gedag gezegd te hebben is onze verhuizing (in alle drukte geweldig voorbereid, al zeg ik het zelf) begonnen. Eindbestemming was Perth. My werkgever had ons een week een hotel gegeven en in deze week hebben wij een huurhuis, een auto en dergelijken geregeld. We waren heel erg snel geintegreed. Fede heeft ook al een baan gevonden en we hebben gezinsuitbreiding (2 katjes). Het mooiste van dit alles is dat we onze eerste vrienden op bezoek zullen krijgen! Raphael en Nicoline zouden nu elk moment aan moeten kunnen komen. Raphael is een goede oude maat van mij, die ik al ken sinds de basisschool.

Zij zullen bij ons blijven logeren voor 5 nachten :) dit moet een leuk lang weekend met ze worden!

Daarnaast: PERTH IS GREAT TO US!